Uppdrag pepparkakshus

Det finns något som jag har drömt om sedan några år tillbaka.
Jag tänker varje år, ganska tidigt dessutom, att jag ska genomföra detta.
Men det blir aldrig av.
Men i år. I år ska det ske.
Jag ska, med lite hjälp av min dotter, rita ett eget pepparkakshus och SEDAN BYGGA DET!
Jaja. Skratta ni bara.
Men jag SKA göra det.
Har en vision av tinnar och torn, och en och annan vallgrav.
Eller kanske en klassisk version av Hans och Gretas pepparkakshus med dekorationer av choklad, marsipan, polkagriskäppar och nonstop  i alla möjliga härliga färger.
Mmm...
Nåja. Förmodligen så blir det en stressad version av "Annas färdiga pepparkakshus byggsats" någon dag före julafton.
Men det skadar för all del inte att drömma.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har tänkt likadant i flera år, nu fegade jag ut och köpte ett färdigt som bara ska sättas ihop skäms men 18 kr på Ikea...jag var ju bara tvungen.

2008-12-04 @ 16:25:42
URL: http://enligtemma.wordpress.com
Postat av: fotomamman

18 KR!!!

Skit också.





2008-12-04 @ 19:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0