Husmorsdrömmen

Jag vet inte riktigt när det började, men för flera år sedan så började det byggas upp sakta men säkert.
Drömmen om att få vara en riktig husmor.
Ni vet.
En sådan där kvinna som städar, bakar, lagar mat och tar hand om barnen och maken med ett leende på läpparna och solsken i blick.
Än idag så är jag inte riktigt där än, men ibland så kommer det tillfällen då jag kan leva ut detta till fullo.
Dagar när jag får göra frukost med nybakat bröd, nybryggt kaffe, levande ljus, en massa härliga pålägg, perfekt kokade ägg (fast vita och krämig gula,), duka med fint porslin på fin duk samt sätta på lugn skön musik.
Dagar när jag städar, plockar undan och sedan nöjd kan sätta mig ner och njuta av mitt verk.
Dagar när allt är perfekt kort sagt. Och då är det bara att ta vara på dem och njuta.

Carpe diem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0