En tokrolig prick!

Maken och dottern är i badrummet.
Jag sitter i vardagsrummet.

Maken (lite upprörd) - Älskling, kom och titta på det här..
Jag - Vad är det nu då?
Maken - Jamen kom då!
Jag reser mig suckandes och tar mig till badrummet. Där finner jag en naken dotter och en upprörd make.
Jag - Vad är det?
Maken - Hon är ju helt prickig!
Jag - Va?
Maken - Ja! Titta (pekar på hennes rygg)
Jag (Som fortfarande inte kan finna minsta tillstymmelse till prick) - Va?
Maken - Jag tror det är vattkoppor!
Jag (Som nu kan ana mig till vart han vill komma) - Menar du de där knottrorna hon har?
Maken - Ja! Det måste vara vattkoppor eller hur?
Tystnad medan jag tittar lugnt på min älskade man.
Maken - Vad?
Jag - Älskling.
Maken - Vadå?
Jag - Det är värmeutslag.
Maken (inte lika säker) - Är du säker?
Jag - Ja. Och om det inte är värmeutslag så är det för att hon är torr. Det är inte vattkoppor iallafall.
Maken (mumlandes) - Jaja..
Jag går därifrån skrattandes..
Maken (ropandes efter mig) - Du är elak!
Jag (fortfarande skrattandes) - Hahaha





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0