Därför!

Det finns en sorts "sjuka" som drabbar alla småbarn förr eller senare.
Den kan vara ganska "agressiv" och hålla i sig i flera år.
Har man tur så lär sig barnet något av detta.
Det verkar tyvärr som att denna sjuka tillsist har drabbat min dotter.
Jag pratar självklart om "Varför då?" sjukan.
Här nedan följer ett exempel.

Dottern - Där kommer en buss.
Jag - Ja, det stämmer.
Dottern - Varför då?
Jag - Vaddå varför då?
Dottern - Ja..varför kommer den?
Jag - Jaha..den kommer för att den ska komma nu enligt tidtabellen.
Dottern - Jaha. Varför då?
Jag - För att SL har bestämt detta.
Dottern - Men varför då?

 osv osv

Det är tur att man är utrustad med en stor portion tålamod.
Det lär behövas de närmaste åren..

Kommentarer
Postat av: malin

Det är lite sött med ;)

2009-01-26 @ 10:32:15
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0