Barnarbete?

På vägen hem från dagmamman.

Dottern - Här mamma (räcker fram en vissen blomma), här får du.
Jag - Tack så mycket sötnos, det var snällt.
Dottern - Jag skulle egentligen ha ritat en teckning, men det gick inte. Så jag plockade en blomma istället.
Jag - Åh. Du måste vara världens bästa dotter. Jag älskar dig gumman.
Dottern - Mm. Och nu kanske jag kan få en peng av dig. Eftersom du fick en blomma av mig.
Jag - Va? Så du menar att du vill att jag ska betala dig för att du ska ge mig blommor? 
Dottern - Ja.
Jag - Vi får se. Jag trodde du älskade mig så mycket att du ville ge mig blomman?
Dottern - Jo. Jag älskar dig. Men jag kan ju få en peng också.
Jag - Hmm. Nåja. Vi får se.
Dottern - Ok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0