Från april tills nästan nu.

Jo.
Jag lovade en uppdatering och här kommer den.
April
Vi gjorde om i tösabitens rum och så här blev det:
Nya (nåja, blocket nya) skrivbordet med bokhyllan och utklädningskläderna
på sidan om.
Myshörnan
Utklädningskläderna (Ursäkta vinkeln)
Och en liten översikt med sängen och dockskåpet.
Vi passade även på att handla en ny keps och solhatt..
Även om en viss person, vi nämner inga namn, envisas med att ha
den åt fel håll. Eller rätt håll. Som hon väljer att se det.
Sedan var det dags att fira valborg.
Även om det visade sig vara roligare att hitta saker att klättra på än
att titta på brasan. Och jag förstår henne. Brasan var minimal.
Som en mindre buske. Och med tanke på mängden människor framför så
fick man vara glad om man fick en skymt av en låga.
Far och dotter. Mina två älsklingar.
Och sedan så blev det maj och vi var bjudna på dop.
Jag bestämde mig att göra en blöjtårta...
Och såhär blev den.
En morgon så upptäcktes denna lapp bredvid hissen.
Det årliga Skansen besöket kom och gick
Vi passade även på att göra en ny efterätt.
Familjen de Brun presenterar stolt:
Banoffepaj! Riktigt gott. Om man inte äcklas av sötsaker dvs.
Då BÖR man undvika denna efterätt.
Och här kommer receptet för er som vill pröva.
Banoffepaj
Ingredienser:
  • 200 g digestivekex
  • 100 g smör
  • 2 burkar kondenserad mjölk
  • 3 st bananer
  • 2 1/2 dl vispgrädde
  • 25 g choklad, mörk
  • Koka de oöppnade mjölkburkarna i 3 timmar, hela tiden täckt med vatten.
  • Smula digestivekexen, blanda ihop med det smälta smöret till en massa.
  • Bred ut kex-massan i en pajform med lös kant, smeta ut kolan, lägg på bananerna,
  • bred ut grädden och lägg på riven choklad.
Sedan så blev det juni.
Vi blev meddelade i slutet av maj att alla familjedaghem inom det företaget som vi hade dottern
i skulle läggas ner till hösten. Så två veckor senare, dvs i början av juni, så började hon på en förskola istället.
Inskolningen gick super.
Första dagen så kom det en liten flicka, tog dotterns hand och drog med henne till den övriga i gruppen för en presentation. Och sen var det inte så mycket mer med den saken.
Jag och maken firade bröllopsdag.
7 år för att vara exakt.
Och jag fyllde 30.
Men det är en helt annan uppdatering.
Men båda dagarna var perfekta på sitt sätt.
Och nu är det bara en vecka kvar innan semestern.
Och innan gröna Lunds Lyktan.
Om jag kan övertala dottern dvs
Tills dess en skön kommentar..
Maken hör att dottern fifflar med ngt i badrummet
Maken - Vad gör du?
Dottern - Jag vet inte.
Maken - Jamen håll dig i ditt rum i sådant fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0