Allt är relativt.

I köket en morgon.
Dottern - Hur många dagar är det kvar tills jag fyller år?
Jag - Oj. Det dröjer ett helt år till.
Dotten - Va!
Jag - De var tvungna att jämna ut kalendern så de tog bort din födelsedag.
Dottern - Nähä. De gjorde de inte alls det.
Jag - Jo. Eftersom februari har 29 dagar i år så var de tvungna att bort en dag för att jämna ut. Och då valde de att ta bort just din födelsedag.
Dottern - Men...den finns ju kvar i min kalender..
Jag - Den kalendern är gammal.
Dottern - Men...får jag inte fylla år i år då?
Jag - Nej. Men andra sidan så får ju  JAG göra det. Och det är väl skoj?
Dottern tittar argt på mig.
Jag - Jag skämtar bara. Det är klart att du fyller år.
Dottern - Ha. Ha. Ha. Jättekul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0