Perspektiv

I sängen på kvällen. Dottern har krupit ner för att mysa och säga godnatt.
Dottern- Mammma nu vet jag vad Bröderna Lejonhjärta handlar om.
Jag- Jaha..vad handlar den om då?
Dottern- Den handlar om en pojke som dör när han ska rädda sin lillebror..och sen dör lillebror när han är tio år.
Jag- Låter lite sorgligt.
Dottern- Mmm. (tystnad) Mamma..
Jag- Ja?
Dottern- Jag önskar att du aldrig dör.
Jag- (pussar henne på huvudet).Älskar dig. Du vet att vi alla kommer att dö någon gång.
Dottern- Som lillebror. Han dog i sömnen.
Jag- Ja..men förhoppningsvis så kommer vi isåfall vara riktigt gamla.
Dottern- Ja.. (snyftande ljud hörs från dottern)
Jag- Gråter du stumpan?
Dottern- Nej..jag är bara så glad att du lever.
Jag- Och jag är glad att du lever.
Dottern-Mm..älskar dig mamma..
Jag- Och jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0