Att-göra-lista inför advent..

Med fredagen så följer förpliktelser.
Speciellt om det råkar vara första advent på söndagen.
Så här kommer en lista på vad som behöver göras inför advent.
(Skriv gärna ut och använd själva..detta skrivet med en gnutta ironi dock)

Göra en julgrupp.
(Obligatoriskt. Ska bestå av minst en miniatyr en och mossa tillsammans med ett blockljus.
Går dock att variera till nästintill oändlighet)

Sätta upp julgardinerna.
(Om man är lika smart(!) som jag så tar man aldrig ner dem, vilket medför en mindre sak att göra)

Ta fram adventsljusstaken.
(Ja, jag vet. Den ligger längst in i klädkammaren, och om du själv får välja så köper du hellre en ny. Men tänk på att med de pengar som du sparar så kan du köpa lite extra bling-bling till granen istället.)

Ta fram allt annat pynt.
(Detta moment går att skippa om man tillhör den kategorin av människor som hellre stressar upp allt dagen innan julafton.)

Baka.
(Behöver nödvändigtvis inte vara hembakat. Om man smiter ner på morgonen så blir det nästan som att man själv har stått och bakat. Nåja. Jag sa nästan.)

Andas.
(Blir ganska jobbigt annars)

Se där ja. Då var ju allt klart för detta året också.
Se till att mysa med familjen också.

Kommentarer
Postat av: Elin

Det där med att inte ta ner julgardinerna har jag följt. I köket har mina julgardiner hängt upp hela året, nu är dom inte heller så "julig" så ingen har tänkt på det. Men det kändes verkligen praktiskt och skönt nu när jag skulle fram med allt igen skratt

2008-11-28 @ 10:35:48
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Om man jobbar i helgen, slipper man allt sånt då? =)

2008-11-28 @ 22:40:19
URL: http://limars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0