Böcker jag väntar på att bli filmatiserade..

1. Les Miserables.
Det har förvisso gjorts en film men inte av musikalen tyvärr.
2. Kristina från Duvemåla. Baserat på musikalen den också.
Filmatiseringen av Utvandrarna/Invandrarna har jag bara en sak att säga om. Nej Tack.
Böckerna däremot är underbara.
3. Diana Gabaldons serie om Främlingen osv.
4. Wilbur Smiths serie om släkten Courtney

Detta är bara några få, men kan inte någon ta itu med detta snart.
Snälla.
Eller ska jag bli tvungen att bli rik och göra det själv?
Nog för att jag har längre ringfinger än pekfinger, men ändå.



Kommentarer
Postat av: Saphire

Les miserable finns ju redan. Både i flera filmversioner och en musikal: http://www.imdb.com/title/tt0113637/

Postat av: fotomamman

Nja, det finns inte en film med MUSIKAL versionen.

Musikalen har jag sett, den är underbar:-)

2009-01-21 @ 09:27:25
Postat av: Linda

det är bara se till att bli rik och använda din egen kreativitet för att det ska bli av. =)

2009-01-22 @ 17:08:10
URL: http://limars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0