Städsjukan

Kusinen har varit på besök och det ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig i vardagsrummet.

Jag - Gumman, nu vill jag att du plockar undan dina saker och tar dem till ditt rum.
Dottern - Men mamma..
Jag - Ja?
Dottern - Jag mår inte så bra.
Jag (bekymrat och oroligt) - Ojdå. Kan det vara städsjukan kanske?
Dottern (allvarligt) - Ja. Jag tror faktist att det är det.
Jag - Hm. Det var allvarligt. Men då antar jag att du får vara utan godis ett år då så får vi hoppas på att du blir bättre.
Dottern (oroligt) - Va?
Jag - Ja. Det är enda sättet att bli frisk.
Dottern - Mamma...
Jag - Ja?
Dottern - Jag tror inte att det är städsjukan.
Jag  - Är du säker?
Dottern - Ja mamma, jag är säker. 
Jag - Ok. Det var ju tur. Men då tar du in dina saker då till ditt rum så är du gullig.
Dottern - Men..(suckar)..ok då.



Kommentarer
Postat av: Linda

=9

2009-06-17 @ 19:15:31
Postat av: Rosanna

Hehe, ser och lär ;)

2009-06-24 @ 10:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0