En liten teaser..

Ja.
Jag vet.
Jag har inte bloggat på länge.
Man skulle kunna drista sig till att det har varit lika torrt på den punkten som ett digestivekex som har legat i solen i 4 år, saltats och sedan blivit utsatt för två miljarder gräshoppor.
Men ok.
Vi behöver kanske inte gå så långt.

Hursomhelst så kommer jag att göra en stoor uppdatering snart med bilder och hela tjolavippen.
Snart.

Tills dess så kommer här en liten söt, om än oroväckande, diskussion som jag hade med min dotter en tidig morgon inte alltför länge sedan..

På väg till dagmamman

Dottern- Mamma..
Jag - Ja?
Dottern - Neo var jättesnäll igår. Han hjälpte mig att stänga jackan.
Jag - Ja, det var ju snällt.
Dottern - Jaa. Det är bra att ha en sådan snäll kille.
Jag - (ler) Jasså..så Neo är din kille?
Tystnad
Jag - Är det så? Är Neo din kille?
Dottern (finurligt)  - Ja. Och Johan också.
Jag - Johan också? Har du två killar?
Dottern - Jaa..för Neo är kär i Johan och jag är kär i Neo.
Jag - Ok...och vem är Johan kär i då?
Dottern - Han är kär i mig juh.
Jag - Ojdå. Vilket triangeldrama.
Dottern - Ja. Men det gör inget.
Jag (skrattar) - Nej, det är klart.
Det går en stund..
Dottern - Mamma..
Jag - Ja?
Dottern - På lördag så ska Johan komma och sova över.
Jag - Eeh..ok.
Dottern - Vi ska ha pyjamasparty.
Jag - Men Neo då?
Dottern  - Men ååh..jag har ju TVÅ killar.
Jag - Ja, just det..så var det ja.
Dottern - Mamma..
Jag - Ja?
Dottern - Du är allt lite tokig.
Jag - Mm..jag älskar dig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0