100 åringen som klev ur bilen lite lätt förnärmad.

Sitter i bilen tillsammans med make och dotter och småretas lite med maken. Samtalsämnet handlar om åttitalsmusik och huruvida maken tycker om detta eller inte. Nämner (ngt ologiskt kan tyckas i efterhand) att jag ju är född 1980 och att det borde göra musiken från detta årtionde mer attraktivt.
Dottern - VA! Är du född 1980! Då måste du vara 100 år!
Maken - Hahaha
Jag (torrt) Tack för den du. Matte kanske är ngt du får jobba lite mer på.
Dottern - (fundersam tystnad) Nej förlåt..jag menade ju 234 år!
Jag - Hmpf.
Maken - (med glimten i ögat) Haha. Du är ganska fräsch för din ålder.
Jag - Hmpf.
Dottern - Vaddå? Vad var det jag sa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0