När liten vill ha en liten.

På väg till förskolan.
Dottern - Mamma..
Jag - Ja?
Dottern - Jag vill ha en katt. En liten katt, inte en stor.
Jag - Ok..?
Dottern - Ja. För de stora katterna bara bits. De gör inte de små katterna.
Jag - Fast du vet att de små kattungarna kommer ju växa upp och bli stora de med.
Dottern - Ok. Fast när jag är stor alltså när jag är åtta år då kan jag binda katten vid min skola.
Jag - Ok? Nu hänger jag inte med är jag rädd.
Dottern - Jo. Man kan binda katten där för att säkerställa så att den inte bits. När den har blivit stor.
Jag - Ok. Ja..det låter ju som en bra idé...fast..
Dottern - Så alltså så vill jag ha en katt. En liten. Som inte bits.
Jag - Fast pappa är ju fortfarande allergisk så det går ju inte.
Dottern - Även fast den är liten?
Jag - Ja.
Dottern - Men ÅÅÅH. Det är orättvist.
Jag - Livet är orättvist ibland.
Dottern - Mmm.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hon e för söt, lilla klok-fia! =)

2010-11-22 @ 20:43:00
URL: http://limars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0